Rehabilitacja nad morzem

W dniach od 08 do 17 sierpnia 2014 roku zorganizowałyśmy ośmiodniowy  wyjazd na turnus rehabilitacyjny nad morze do Ustki, współfinansowany przez Powiat wodzisławski ze środków PFRON.  Z tego wyjazdu skorzystały 22 amazonki z terenu powiatu wodzisławskiego.
Organizatorem turnusu było Przedsiębiorstwo Wielobranżowe MAGDA w Ustce. Kierownikiem turnusu była Pani mgr Mariola Babiarz, która starała się w czasie krótkiego naszego pobytu w ośrodku poprawić naszą kondycję fizyczną poprzez stosowanie drenaży limfatycznych ręki po stronie operowanej. W tym ośrodku  uczestniczki turnusu zostały zaskoczone niebywałą  gościnnością gospodarzy, profesjonalnością fizjoterapeutów, domowymi posiłkami serwowanymi przez panie z kuchni. Miła i sympatyczna atmosfera towarzyszyła nam przez cały okres pobytu w ośrodku MAGDA. Każda z uczestniczek zgodnie z zaleconymi przez lekarza zabiegami, codziennie skorzystała z dwóch zabiegów fizjoterapeutycznych, głównie drenaży limfatycznych i masaży klasycznych. Codziennie odbywała się godzinna gimnastyka na krytym basenie znajdującym się w pobliskim hotelu. Przed śniadaniem z instruktorem nordic walking z kijkami przemierzałyśmy ścieżki znajdujące się w pobliskim lasku oraz ścieżki spacerowe w mieście. Była też gimnastyka grupowa prowadzona przez wykwalifikowanego fizjoterapeutę.
Prawie codziennie do godzin nocnych spacerowałyśmy po Promenadzie, podziwiając piękno naszego morza.
Gospodarze zorganizowali nam na terenie Nadleśnictwa Ustka ognisko połączone z pieczeniem kiełbasek. Podczas integracyjnego spotkania przy ognisku śpiewom i żartom nie było końca. W środę 13 sierpnia wszystkie uczestniczki turnusu wyjechały na Promenadę, by stylowym galeonem popływać po Bałtyku. Wyjazd również został przygotowany przez naszych gospodarzy. Cudowne widoki Ustki ze statku, widok morza na długo zostaną w naszej pamięci. W sobotę 16 sierpnia cała grupa uczestniczyła w wycieczce na ruchome wydmy w Słowińskim Parku Narodowym. Po drodze zwiedziłyśmy Muzeum wsi Słowińskiej w Klukach a także muzeum przyrodnicze. Atrakcjom nie było końca. Spacer po przepięknych wydmach zrobił na nas niesamowite wrażenie. Po powrocie do ośrodka Pan Janusz – gospodarz D.W.MAGDA przygotował nam wspaniały poczęstunek w postaci rybki szefa.
Niestety wszystko co dobre szybko się kończy i w niedzielę po obiedzie wyruszyłyśmy autokarem Firmy ”Szymik Stefan – usługi transportowe” w drogę powrotną. Wyjazd do Ustki był bardzo udany, poprawił w dużym stopniu naszą kondycję fizyczną, a już na pewno pozwolił choć na parę dni zapomnieć o naszych problemach zdrowotnych.

2 myśli nt. „Rehabilitacja nad morzem

Możliwość komentowania jest wyłączona.