Rehabilitacja w górach

W dniach od 15-21 sierpnia 2013 zorganizowałyśmy 6-dniowy wyjazd w góry do Kościeliska w Zakopanem i okolic dofinansowany przez Powiat Wodzisław Śl. ze środków PFRON. Z tego wyjazdu skorzystały 22 amazonki.

W pierwszym dniu pobytu w ośrodku po obiadokolacji uczestniczki wycieczki spotkały się w malowniczym, spokojnym miejscu znajdującym się w obejściu ośrodka rehabilitacyjnego KROKUS, gdzie do późnej nocy odbywały się wspólne rozmowy, śpiewy, a także został ustalony plan spędzenia dalszych dni w Zakopanem. Na drugi dzień po śniadaniu wyjechałyśmy kolejką szynową na Gubałówkę by z góry podziwiać widoki Tatr i miasto Zakopane w dole. Część osób z powrotem zjechała kolejką, zaś niektóre osoby z towarzyszącym nam przewodnikiem zeszły pieszo szlakiem papieskim przez Butorowy Wierch. Dla niektórych był to pierwszy w życiu taki wyjazd i pozostawił niezatarte wrażenia. W trzecim dniu uczestniczki z przewodnikiem poszły na szlak doliną Strążyską i podziwiały Tatry z bliska.

W czwartym i piątym dniu wycieczki po 2,5 godziny spędziłyśmy rekreacyjnie na basenach termalnych w Szaflarach, gdzie skorzystałyśmy z masaży wodnych, co poprawiło sprawność kręgosłupa Amazonek. Słoneczna pogoda pozwoliła na kąpiele w basenie znajdującym się na zewnątrz ośrodka KROKUS. Przy udziale przewodnika zwiedziłyśmy dolinę Kościeliską a także Bachledówkę na Podhalu i kościół na Krzeptówkach. Wieczory spędzałyśmy przy ognisku przy śpiewach i żartach. Codziennie przed śniadaniem odbywała się godzinna gimnastyka pod kierunkiem wykwalifikowanego fizjoterapeuty. Kierownictwo ośrodka KROKUS podziwiało nas za wesołe usposobienie znając naszą sytuację zdrowotną. Piękna pogoda jaka nam towarzyszyła przez całe 6 dni i wesołe nastawienie kobiet sprzyjały relaksacji i psychicznemu odprężeniu i oderwaniu się od codziennych problemów związanych z chorobą. 6 dniowa impreza wyjazdowa stanowiła doskonałe lekarstwo na depresje Amazonek, poprawiła ich kondycję fizyczną, pozwoliła na otwarcie się kobiet i przywrócenie im wiary w siebie.